Minä rakkastan sinua

Nu har min mormor åkt till himmlen. Det hände i fredags natt. Just nu står mamma i köket och ringer begravningsbyrån eftersom morfar inte klarar av det. Jag tror ingen av alla barn eller barnbarn riktigt har accepterat att hon är borta. Jag tror det kommer komma på begravningen. Mormor var bara 58 år och hade levt lite mer än halva livet. Hon fick cancer pga rökning. Hon hade rökt sedan hon var 8 och slutade när hon var 48 pga av kol. Alltså hade hon rökt i 40 år. Jag vet att det verkar konstigt att hon var så ung när hon började röka men så vart det i finland förr i tiden.

Mattias berättade en sak han och hans pappa brukade tänka på. Att man inte bara dör utan att man återuppföds i en annan kropp annat sinne utan att veta om det. Och när man får så kallade Deja Vu's så är det sådant man sett/gjort i sitt tidigare liv. Jag hoppas att det är så, att livet inte bara slutar liksom.

Vila i frid Mommo,
Levätä rauhassa äitisö, olet aina sydämessäni. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0